Kvalifikasjonskrav:
- Utdannet sykepleier eller annen helse og sosialfaglig høyskoleutdannelse med videreutdanning innen psykisk helse og rus
- God fremstillings- og formidlingsevne både skriftlig og muntlig.
- Erfaring fra lignende stillinger innenfor feltet er ønskelig, men ikke et absolutt krav
- Kjennskap til og erfaring med anerkjente terapeutiske metoder innen fagfelt
- Førerkort klasse B
Personlige egenskaper som vektlegges:
- Gode kommunikasjons- og samarbeidsevner
- Evne til å arbeide selvstendig så vel som i team
- Motivasjon og engasjement for fagfeltet
- Målbevisst, løsningsorientert og fleksibel
- Strukturert, pålitelig og lojal
- Motivert til å være med å utvikle teamet i felleskap
- Interessert i undervisning og veiledning
Arbeidsoppgaver / Ansvarsområder:
- Gjennomføre kartlegging, vurdering og behandling / oppfølging av mennesker i ulike livssituasjoner med utfordringer knyttet til psykisk helse og rus
- Utføre administrative oppgaver knyttet til pasientbehandling og rapportering (Gerica)
- Brukermedvirkning og pårørendearbeid
- Bruk av feedbackinformerte tjenester i samtaleoppfølging
- Tverrfaglig samarbeid internt i kommunen og samarbeid eksternt ut mot institusjoner, NAV, spesialisthelsetjenesten, FACT-team Sør-Gudbrandsdalen og andre
- Veiledning og undervisning
- Delta i forebyggende tiltak og helsefremmende aktiviteter
- Faglig utviklingsarbeid
Vi tilbyr:
- Et veletablert, inkluderende og tverrfaglig arbeidsmiljø
- Utfordrende og varierte arbeidsoppgaver
- Et godt sosialt arbeidsmiljø med engasjerte medarbeidere
- Fokus kompetanseheving og fagutvikling for de ansatte
Søknadsfrist: 01.07.24
Søknaden merkes saksnr.: 24/3468
Intervju i løpet av uke 28.
Spørsmål om stillingen kan rettes til tjenesteleder for Helse og mestring Berit Aarnes på telefon 934 02 311 eller e-post berit.aarnes@ringebu.kommune.no
Ufullstendige søknader vil bli returnert. Kun søknader som er lagt inn elektronisk vil bli vurdert. Du kan søke stillingen ved å gå inn på www.ringebu.kommune.no og klikke på fanen «ledige stillinger». Ved interne opprykk vil det ansettes fra eksisterende søkermasse. Ansettelsene skjer på de vilkår som fremgår av gjeldende lover, reglement og tariffavtaler. For stillinger som krever det, må det foreligge tilfredsstillende politiattest før tiltredelse.