Viktig melding!

Vålebru 125 år - Vi feirer lørdag 31. august

Vil du være med i historisk opptog eller som utstiller på gammeldags marked.    Dette blir moro!

Informasjon om historisk opptog:
Opptoget skal visee alle tidsepoker fram til ca. 90- årene.  Her er det rom for alle å delta med alt mulig.
Forslag: Folk med klær fra ulike tidsepoker, gamle barnevogner, hest og kjerre, gamle uniformer, veteranbiler, mopeder, sykler, traktorer med gammel redskap, gamle bunader, OL antrekk…………og mer,  alt hva du/dere kan ønske å delta med.

Start i Brugata søre del v/bussholdeplassen kl. 12.00 (deltakere oppstilt innen kl. 11.30)
Rute:  Brugata – Jernbanegata – Kaupanger. Konferansier presenterer deltakere i opptoget fra scena i Kaupangerparken.

Påmelding så raskt som mulig og senest innen 28. juli.

Lenke til påmeldingsskjema historisk opptog

Informasjon om gammeldags marked og andre utstillere.

Vi inviterer torghandlere til å delta på «gammeldags marked» og andre utstillere med håndverk, gammel gardsredskap, gamle sykler, traktorer, biler eller hva du har å vise fram gjennom hele tidsepoken fram til ca. 1980-tallet

Det rigges til gammeldags marked på Lindstadtorget og andre utstillere nedover gågata og på Kaupanger parkeringsplass.

Vi stiller med bord hvis du ikke har et gammelt bord/kjerre selv, men telt passer ikke på gammeldags marked.  Det settes opp telt til utstillere på Kaupanger parkeringsplass.

Med tidsriktig bekledning menes klær fram til 1990 - tallet (hele tidsepoken fra 1898 skal speiles.  Det er bare å ta på seg et sjal, stakk, skaut, sixpence og bli med på moroa.

Tips gjerne aktuelle utstillere og deltakere til opptoget om du kjenner noen.

Påmelding så raskt som mulig og senest innen 28. juli.
Lenke til påmeldingsskjema utstillere

Dette skal skje lørdag 31. august:

•    Feire bursdag med stort kakebord.  Innbyggere inviteres til å ta med kake og delta i konkurransen om den finest pynta kaka.
  • Historisk opptog med alle tidsepoker.
  • Gammeldags marked på Lindstadtorget.
  •  Utstilling gammelt håndverk.
  • Fotoutstilling i regi av Ringebu historielag i Kaupanger
  • Landsbygalleriet med utendørs utstilling
  • Barneaktiviiteter i lekeparken
  • Aktiviteter for ungdom i aktivitetsparken ved ungdomshuset
  • Underholdning fra scena i Kaupangerparken
  • Aktivitet og servering i regi av sentrumsbedriftene

Andre arrangement i forbindelse med jubileet

• 30. august kl. 18.00 Historisk vandring i Vålebru med Torveig Dahl og Jon Ødegård.
  • 12. september kl. 19.00 Historisk temakveld på Ringebu bibliotek

Spørsmål rettes til:
    Anne Bolme Vestad
    anne.vestad@ringebu.kommune.no
    tlf 92463736

Vi takker Sparebank1 Gudbrandsdal som sammen med Ringebu kommune har finansiert arrangementet.