Viktig melding!

Tilskudd til inkludering av barn og unge 2024

Lag, foreninger, offentlige instanser og private aktører i Ringebu kan nå søke tilskudd til inkludering av barn og unge.

let med tilskuddsordningen er å legge til rette for at alle barn og unge skal ha mulighet til mestring og samfunnsdeltakelse. Tilskuddsordningen skal bidra til utvikling av åpne møteplasser, deltakelse på ferie- og fritidsaktiviteter og fullføring av utdanningsløp. Målgruppen er barn og unge i alderen 0 til og med 24 år som av ulike grunner står i fare for å havne i utenforskap.

Bufdir tar forbehold om Stortingets endelige budsjettvedtak for 2024.

les mer om ordningen her

Hvem kan søke?

• frivillige organisasjoner registrert i Frivillighetsregisteret
  • offentlige instanser
  • private aktører registrert i Enhetsregisteret
  • Det kan søkes om tilskudd for en periode på inntil tre år. Innvilgelse av tilskuddsmidler utover ett år gjøres med forbehold om Stortingets budsjettvedtak for det enkelte år.

• Hver aktivitetstype er lik et prosjekt. Det vil si at hvis en frivillig organisasjon for eksempel ønsker å søke om tilskudd til en utstyrssentral, og samtidig tilbyr ungdom deltids- eller sommerjobb på utstyrssentralen, så må dere søke om støtte til to prosjekter: Én søknad som omhandler tilskudd til aktivitetstype 4.3 Utstyrssentral, og én søknad som omhandler tilskudd til aktivitetstype 4.2 Jobbtilbud og veiledning.

Søknadsfrist: Fredag 3. november 2023

NB! Søknaden skal ikke sendes til Ringebu kommune, men via Bufdirs søknadsprotal

Kontaktperson

Har du spørsmål, kontakt tjenesteleder for kultur Anne Bolme Vestad tlf.  92463736  eller e-post: anne.bolme.vestad@ringebu.kommune.no