Viktig melding!

Takk for at så mange av dere møter opp til vaksinering!

Det er mange innbyggere som har benyttet seg av det ukentlige drop-in tilbudet for Koronavaksinering på Tromsvang. Der tilbyr vi 1. dose for uvaksinerte, 2. dose for delvaksinerte og 3. oppfriskningsdose. Vi oppfordrer dere også til å ta årets influensavaksine, som kan fås på Tromsvang på drop-in dagene. Det er stor kapasitet på vaksineringen og liten eller ingen ventetid.

Vi ser at flere uvaksinerte kommer for å få vaksine, det er veldig positivt nå som smittetallene og antall innlagte på sykehus er høyere enn noen gang. I Ringebu og kommunene rundt oss er det nå økende smitte og det forventes høye smittetall framover.

Folkehelseinstituttet anbefaler alle fra 45 år og eldre og alle over 18 år som er i risikogruppe for alvorlig sykdom en 3. dose koronavaksine. Minimumsintervallet mellom dose 2 og dose 3 er nå satt ned til 4,5 mnd. Målet er at alle over 45 år skal få tilbud om oppfriskingsdose innen midten av januar.

Vaksinering på Tromsvang framover:

Tirsdag 21.12. kl. 15-18

Onsdag 29.12 kl. 13-15

Onsdag 05.01. kl. 15-18.

Etter dette vil det bli kunngjort nye vaksinasjonsdager på kommunens hjemmeside og på Facebook.

Bare møt opp, du trenger ikke å bestille time.

Vaksinasjon redder liv. De som legges inn på sykehus nå er først og fremst uvaksinerte og eldre som kun har fått to doser. Dette understreker hvor viktig det er at folk nå takker ja til oppfriskningsdose. Vi regner med at oppfriskningsdosen beskytter mot alvorlig sykdom, også mot omikronvarianten, sier helse- og omsorgsminister Ingvild Kjerkol (Ap).