Viktig melding!

Korona i Ringebu kommune og en stor takk til mange involverte:

Ringebu kommune har fått mange nye utfordringer som i den siste tiden har forandret seg fra dag til dag og fra time til time. Vår kommune har vært lite utsatt for smitte i forhold til prognosene. Dette takket være en utrolig god innsats fra alle innbyggere og fritidsinnbyggere, som har fulgt de nasjonale rådene som ble gitt for å unngå smitte.

Våre fritidsinnbyggere og det lokale næringsliv fortjener også en stor takk for sin tålmodighet i en meget krevende tid.

Som ordfører i Ringebu kommune vil jeg gi de ansatte innenfor renhold og helsesektoren ekstra oppmerksomhet for den svært gode jobben de har utført. De fortjener alle en stor takk og ekstra honnør for en fantastisk utført jobb så langt.

Helseinstitusjonene med alle våre tjenesteledere, avdelingsledere, kommunelegen og kommunedirektørledelsen fortjener også en takk for jobben som er utført. Alle innenfor ledelsen og helseområdet har stått på døgnet rundt for å få så god kontroll som mulig i denne uvirkelige situasjonen.

Kriseberedskapen har vært topp prioritert i alle ledd og godt styrt av kommunedirektør Per H. Lervåg. Krisestaben har fungert optimalt i forhold til håndteringen av situasjonen. Ledelsen har fulgt utviklingen i smittesituasjonen svært tett. Det har vært helt avgjørende for at kommunen har klart å holde hjulene i gang innenfor helse og omsorg.

En stor takk til helsepersonellet som jobber dag og natt og til vår kommuneoverlege som har en utfordrende oppgave også i tiden fremover. Det er hektiske dager for alle, og vi innbyggere og politikere er stolte over jobben dere utfører i en svært krevende situasjon.

Ordfører
Arne Fossmo