Viktig melding!

Ingen nye smittede hittil i julen i Ringebu kommune

CDC, Alissa Eckert (CDC er Centre for Disease Control I Atlanta, USA) Det har så langt i julen ikke kommet flere smittede i Ringebu kommune. En positiv test er avgitt, men dette var en innbygger fra annen kommune. Så langt i julen har vi fremdeles noen få i isolasjon, og få i karantene. Vårt testteam tester ca. 20 personer daglig nå i romjula, og så lange er alle prøvene negative.

Vårt vaksinasjonsteam er godt i gang med planlegging av vaksinasjon, og de vil kontakte alle i risikosonen fortløpende, og tilby vaksinasjon. Vi oppfordrer alle til å ta del i denne nasjonale dugnaden, og la seg vaksinere når man får tilbud. Vaksine er både for en selv, men også for de rundt deg.

Fra våre ansatte innen pleie og omsorgstjeneste, rapporteres det om en stille og fredfull jul så langt. Vi merker at det er mange hyttegjester, da det går svært mye vann nå i julehøytiden. Ellers er det ikke rapportert om noen hendelser av noe slag.

Vi vil minne alle om å holde god avstand til hverandre, og fyrverkeriet på nyttårsaften, så skal vi kunne få en flott inngang til 2021.

Takk for 2020, og må 2021 igjen gi oss anledning til mer sosialt samvær, og ikke minst en god fysisk klem. Vi får bare bite tennene sammen, og holde ut en stund til.

Godt nytt år til alle.

Arne Fossmo                                         Håvard Gangsås                               Per Ove Hagestuen
Ordfører                                                 Kommunedirektør                             Kommuneoverlege