Viktig melding!

Hva er viktig for deg der du bor?

NHO Innlandet, LO Innlandet, Innlandet fylkeskommune, Sparebank 1 Østlandet, Sparebankstiftelsen Hedmark, NTNU Gjøvik og Høgskolen i Innlandet (HINN) inviterer til workshop for deg mellom 18 og 34 år.

Hvordan vil du at Innlandssamfunnet skal se ut om 10 år?

Prosjektet De unges perspektivmelding har som formål å involvere unge voksne i samfunnsutviklingsdebatten ved å bringe inn deres stemmer i arbeidet for å forme Innlandet.

Workshopen "100 unge stemmer" er en del av prosjektet De unges perspektivmelding, der unge voksne kan si sin mening om hvordan fylket skal utvikles.

Kunnskapen som produseres i prosjektet vil nyttiggjøres på ulike måter. Det kan være råd og anbefalinger til bruk for både politikere på fylkes- og kommunenivå, kunnskapsinstitusjoner og næringsliv om de unges løsninger for å skape et attraktivt og inkluderende Innland. Det er også aktuelt som et diskusjonsgrunnlag for høstens kommune- og fylkestingsvalg, og et bidrag i arbeidet med handlingsplaner til regionale planer.

For mer informasjon om De unges perspektivmelding og påmelding til workshopen "100 unge stemmer", se Østlandsforskning sin hjemmeside.