Viktig melding!

Gratulerer med Ringebu kommunes kulturstipend til Ola Brandstadmoen og Hedda Stenumgard

Klikk for stort bilde

Levekårsutvalget har i sitt møte 9.5.23 fattet vedtak vedr. tildeling av Ringebu kommunes kulturpris og kulturstipend for 2023.

Ringebu kommunes kulturstipend 2023
Kandidater søker selv på stipendet som skal fremme enkeltpersoner og grupper i alderen 12 -26 år sin videre utvikling innen sitt område innenfor idrett eller kultur. Levekårsutvalget kan dele ut inntil 2 stipend på kr 5000.

Kulturstipend 2023 tildeles Hedda Stenumgard og Ola Brandstadmoen, hver med kr 5.000

Ola Brandstadmoen er aktiv i sporten aking. På tross av sin unge alder har han allerede vært med i 7 år. Den siste sesongen har han satset for fullt og har kjørt tre verdenscuprenn, et verdensmesterskap og en kontinentalcup.  Dette har resultert i 15. plass i verdenscup og 9. plass i kontinentalcup. Det finnes bare en bane i Norge, så nesten alle konkurranser skjer i utlandet, og derfor er kostnadene til reiser høye. Neste sesong satser han på Ungdoms OL i Sør–Korea og deltakelse i ulike verdenscup.

Hedda Stenumgard har vært langrennsløper i flere år og har deltatt i renn både i krets og på nasjonalt nivå. Hedda går nå på Norges Toppidrettsgymnas på Lillehammer for å utvikle sitt talent.

Stipendmottakere hedres på Ringebu kommunes kulturkveld som arrangeres i løpet av høsten.

Vi gratulerer prismottakere!

Ringebu kommunes kulturpris for 2023.

Levekårsutvalget vedtok å ikke dele ut kulturpris for 2023.