Viktig melding!

Foreldrekurs for deg med ungdom fra 12 år

Helsestasjonene i Nord-Fron, Sør-Fron og Ringebu tilbyr foreldrekurs for deg med ungdom fra 12 år.

Å være foreldre til ungdom byr på mange gleder, men også usikkerhet og bekymring.

Mange foreldre opplever i denne perioden at det er krevende å være foreldre.

Helsestasjonene i Nord-Fron, Sør-Fron og Ringebu tilbyr kurs der du kan dele erfaringer, få råd og tips fra andre foreldre og veiledere. Temaene vil blant annet være utvikling av ungdomshjernen, hvordan forstå ungdommen, hvordan kommunisere med ungdommen, hvordan få større grad av følelsesmessig kontakt, skjermbruk og grensesetting. Kurset tar utgangspunkt i de hverdagsutfordringene som deltagerne på kurset er opptatt av.

Kurset vil gi dere et "veikart" for å forstå ungdommens behov og signaler, samt modeller for hvordan man kan forsøke å imøtekomme disse behovene på en måte som er positiv for deg og din ungdom.

Sted og tidspunkt:

Møterom Harpefoss, Kommunehuset Sør-Fron.

Kurset går over 4 x 2 timer følgende datoer:

• Torsdag 2. november kl. 18-20
  • Onsdag 8. november kl. 18-20
  • Onsdag 15. november kl. 18-20
  • Onsdag 22. november kl. 18-20

For påmelding og/eller spørsmål:
Send sms med navn på tlf:
948 70 524 innen 24. oktober.