75% Årsvikariat som miljøveileder ved Fåvang skole

Vi har ledig et 75% årsvikariat som miljøveileder ved Fåvang skole for skoleåret 2024/2025.

Fåvang skole har 132 elever fordelt på sju trinn og 24 dyktige ansatte. Vi kan tilby deg en variert og utfordrende hverdag i samspill med dyktige kolleger, med elevenes læring og trivsel i sentrum. Hos oss i Ringebu får du mulighet til å utgjøre en forskjell under konkurransedyktige betingelser.

Søknadsfristen er utvidet til 5. mai 2024.

Formelle krav:

·         Barnevernspedagog, vernepleier eller annen helse- og sosialfaglig utdanning på høgskolenivå.

·         Førerkort klasse B.

·         Må kunne delta i fysiske ute- og innendørsaktiviteter gjennom hele året sammen med elev(er).

·         Godkjent politiattest.

Vi ønsker at du har flest mulig av følgende kvalifikasjoner:

·         Kompetanse og erfaring fra arbeid med barn/ungdom med utfordrende atferd

·         Kompetanse og erfaring med barn/ungdom med høyt skolefravær/skolevegring

·         Kompetanse og erfaring med barn med utviklingsforstyrrelser, ADHD, autismespekterforstyrrelser o.l.

·         Erfaring med foreldresamarbeid

·         Erfaring fra skole

Følgende personlige egenskaper vil bli vektlagt:

·         Liker å jobbe med- og kommer lett i kontakt med barn/ungdom

·         God observasjonsevne

·         Positivt elev/menneskesyn og har gode samarbeidsevner

·         Ansvarsbevisst, løsningsorientert og kan arbeide både selvstendig og i team

·         Pågangsmot, er initiativrik og har et ønske om å bygge gode relasjoner og et godt miljø

·         Positiv og har godt humør

·         Evne til systematisk arbeid

·         God muntlig og skriftlig framstillingsevne

Sentrale arbeidsoppgaver:

·         Oppfølging av enkeltelever/ mindre grupper med spesielle behov i skoletid og friminutt.

·         Følge opp enkeltelever/ mindre grupper som har særskilt behov for tilrettelegging gjennom skoledagen.

·         Systematisk tilrettelegging for barn/ungdom med utfordrende atferd.

·         Arbeid i SFO.

I de tilfeller der det ikke finnes søkere med den type utdanning vi etterspør kan det bli aktuelt å vurdere søkere med annen type utdanning/yrkeserfaring for en assistentstilling ved skolen. Denne stillingen vil da bli på 65%. Utdanning og/eller erfaring med barn og unge vil i så fall bli vektlagt.

Søknadsfrist: 05.05.2024

Søknaden merkes med saksnr.: 24/1752

Ved interne opprykk vil det ansettes fra eksisterende søkermasse. Ufullstendige søknader vil bli returnert. Kun søknader som er lagt inn elektronisk vil bli vurdert. Du kan søke stillingen ved å gå inn på www.ringebu.kommune.no og klikke på fanen «søknadssenter» og «ledige stillinger». Ved interne opprykk vil det ansettes fra eksisterende søkermasse. Ansettelsene skjer på de vilkår som fremgår av gjeldende lover, reglement og tariffavtaler. For stillinger som krever det, må det foreligge tilfredsstillende politiattest før tiltredelse

Britt-Olave Olstad